روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان مازندران:
نشست سراسری دوره آموزشی کارورزی دانشگاه فرهنگیان کشور در استان مازندران برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان مازندران: نشست سراسری دوره آموزشی کارورزی دانشگاه فرهنگیان کشور در استان مازندران ،مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر برگزار شد .
در تاریخ ۱و۲شهریور۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح با تلاوت چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات بر اهل بیت (ع) آغاز شد . در ابتدای برنامه دکتر خدادادی معاون هماهنگی و پشتیبانی مدیریت دانشگاه فرهنگیان مازندران ضمن عرض خوش آمدگویی و ابلاغ سلام دکتر مهدوی مدیریت استانی از زحمات دکتر مهدی زاده سرپرست مرکز نوشهر و همکاران ایشان به خاطر این میزبانی تقدیر و تشکر به عمل آوردند و به چرایی و چگونگی و چیستی درس وزین کارورزی پرداختند . ایشان در ادامه بر اساس تحقیقات صورت گرفته به دو فعالیت کارورزی و فعالیت های فرهنگی اهمیت ویژه ای قائل شدند. خدادادی در خصوص اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به این نکته اشاره کردند که با این نیروی انسانی در جامعه می توان از آسیب های اجتماعی کم کرد . ایشان در پایان کارورزی را علم و عمل معلمی معرفی کرده و توجه به آن را از کارشناسان خواستار شدند.
در ادامه برنامه دکتر کامیابی مشاور و مسئول دوره کارورزی در جایگاه قرار گرفتند .ایشان ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی که میزبانی این نشست را بر عهده گرفتند ، سلام گرم دکتر صحرائی و معاونین ایشان را ابلاغ فرمودند. دکتر کامیابی با بیان حدیثی از مولا علی علیه السلام به اهداف دوره کارورزی پرداختند که در راس آن تبادل تجربیات و فراهم سازی بستر انتقال این مهم معرفی شد . ایشان آشنایی با آخرین یافته های پژوهشی این درس، ایجاد قطب های کارورزی، معرفی سامانه مربوطه،بهینه سازی این درس در بستر فناوری های نوین آموزشی و تدوین آیین نامه و دستورالعمل ویژه دوره کارورزی را از دیگر اهداف این نشست تخصصی معرفی کردند. دکتر کامیابی کارورزی را قلب برنامه آموزشی و درسی دانستند .مسئول کارورزی سازمان مرکزی با اشاره به سیر تحول این درس در کشور ، آغاز آن را از دوره ی آموزشی دارالفنون با نام های مختلف چون کارآموزی، حرفه ای گری و... معرفی کردند که امروزه با عنوان تخصصی کارورزی که برنامه درسی مخصوص به خود را در چهار سطح که تمام ساحت های سندتحول بنیادین را پوشش می دهد ، دانستند. ایشان در پایان بر اساس مطالعات تطبیقی به آسیب شناسی این درس نیز اشاره کردند که در خصوص روشنگری ، پیچیدگی و تناقض در فهم چگونگی، کارورزی تعاملی در بین معلمان راهنما ، تکلیف محوری و فرایند روایت گری، کدگذاری و ... بیاناتی داشتند .