مدیریت امورپردیس های استان مازندران

صورتجلسه دومین جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان مازندران

دومین جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان مازندران در سال 1397 با تلاوتی چند از کلام­ الله مجید آغاز گردید. در ابتدای جلسه آقای دکتر کسائیان، سرپرست محترم مدیریت امور پردیس­های استان و رئیس شورا، با خوشامدگویی به اعضا و سپاس از حضور ایشان، در خصوص اهمیت و نقش نظارت و ارزیابی در کیفیت اجرای مطلوب برنامه­ها، مطالبی را بیان نمودند و اظهار داشتند که بدون نظارت و با مانیتور خاموش نمی­توان در مسیر تعالی دانشگاه حرکت نمود. ایشان ضمن مهم برشمردن ارزیابی بیرونی، بهترین شکل نظارت را نظارت درونی دانسته و در ادامه به ضرورت رعایت حقوق متقابل ناظر و نظارت شونده اشاره داشتند و شاخص­هایی را مطرح نمودند.

 دستور اول جلسه، پیگیری وضعیت اجرای مصوبات جلسه قبلی شورا با «2» مصوبه از جلسه چهارم سال گذشته و «6» مصوبه از جلسه اول سال جاری بوده که با ارائه گزارشات مجریان محترم، تعداد «5» مصوبه بطور کامل و در تاریخ­های تعیین شده به اجرا درآمد و با توجه به شرایط و فرصت باقی مانده، «3» مصوبه دیگر نیز، در حال انجام بوده و بر اساس بررسی­های انجام شده و ارائه گزارش مدیران محترم، پیشرفت خوبی هم داشته و نظارت و پیگیری­های لازم در این خصوص انجام می­پذیرد.

در ادامه آقای کرامتی دبیر شورا، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش­های همه مدیران، کارشناسان و رابطان حوزه نظارت و ارزیابی در جهت مساعدت و همکاری لازم در انجام فرایندهای مربوطه، چندین گزارش ارزیابی کیفیت عملکرد در موضوعات مختلف به شرح ذیل را ارائه نمودند که اعضای محترم شورا در ادامه­ به بحث و تبادل نظر پرداختند :

  • گزارش ارزیابی عملکرد در موضوع تفاهم­نامه ستاد اقامه نماز
  • گزارش وضعیت عملکرد کارکنان در اتوماسیون اداری
  • گزارش ارزیابی وضعیت برگزاری آزمون­های پایانی
  • گزارش ارزیابی وضعیت اجرای منشور کیفیت آموزش
  • گزارش وضعیت ارزیابی استادان از منظر دانشجویان

در ادامه جلسه، اعضا به گفتگو در مورد مسائل مختلف پرداختند که عمده­ترین آنها عبارت بودند از :

 

1) ارائه بازخورد مناسب نتایج ارزیابی استادان از منظر دانشجویان 2) تلاش در جهت کاهش میزان انحراف از منشور کیفیت آموزش 3) چگونگی تمهید مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید، با توجه به جذب حداکثری دانشجویان جدید 3)  کمبود نیروی انسانی و وجود پست­های ترکیبی و  . . .